event firmowy

Event – co to znaczy i jakie są rodzaje?

Głównymi celami eventów jest tworzenie niezapomnianych doświadczeń, zaspokojenie potrzeb uczestników oraz budowanie pozytywnego wizerunku swojej marki. Określenie „event” jest obecnie bardzo popularne nie tylko w branży marketingowej. Organizacja takiego wydarzenia wymaga precyzyjnego planowania, odpowiedniej logistyki i dbałości o szczegóły.

Jaka jest definicja eventu? Jakie rodzaje eventów możemy wyróżnić? Czy warto organizować eventy firmowe? Sprawdź!

Czym jest Event?

Słowo „event” pochodzi z języka angielskiego i oznacza „wydarzenie”. W rozumieniu branży eventowej to zazwyczaj wydarzenie zaplanowane pod kątem ściśle określonego celu. Organizacja takiego wydarzenia pozwala na zaspokojenie różnych potrzeb, takich jak np. promocja, rozrywka, edukacja czy integracja społeczności. Dla każdego uczestnika event jest okazją do przeżycia doświadczenia kulturalnego, społecznego lub rekreacyjnego. Organizacja eventów wymaga starannej pracy, logistyki i koordynacji.

Kto tworzy branżę eventową?

Branżę eventową tworzą różni specjaliści, którzy łączą swoje umiejętności i doświadczenie w organizacji i prowadzeniu wydarzeń.

Szczególną uwagę warto zwrócić na takie grupy jak:

  • Organizatorzy – czyli osoby (np. pracownicy działów organizacji wydarzeń w danym przedsiębiorstwie) lub firmy (np. agencje eventowe, działy eventowe w agencjach reklamowych, agencjach Public Relations czy domach mediowych) zajmujące się kompleksową organizacją i planowaniem wydarzeń. Organizatorzy eventów są odpowiedzialni za wszystkie aspekty wydarzenia, w tym logistykę, budżetowanie, marketing, obsługę gości itp.,
  • firmy i ludzie reprezentujący miejsca eventowe,
  • podwykonawcy tworzący dany event – dzięki nim realizacja eventu przebiega zgodnie z planami organizatorów (w tej grupie znajdują się m.in. pracownicy cateringu, firm transportowych, artyści, prelegenci, obsługa techniczna).

Branża eventowa jest bardzo różnorodna, dlatego zakres obowiązków czy dobór poszczególnych podmiotów może się różnić w zależności od rodzaju eventu, czy jego rozmiaru.

planowanie eventu

Rodzaje eventów

Przyjmując za kryterium rodzaj wydarzenia, możemy mówić m.in. o eventach kulturalnych, rozrywkowych, sportowych, wyjazdowych itp. Natomiast jeżeli przyjmiemy jako kryterium cel eventu, możemy mówić o celu motywacyjnym, edukacyjnym, kształtującym wizerunek marki itd. Pamiętajmy, że cel determinuje rodzaj wydarzenia.

Do najpopularniejszych rodzajów eventów należą m.in.:

  • Eventy obywatelskie i rządowe – takie spotkania organizowane są w ramach partii politycznych, instytucji rządowych, wspólnot lub samorządów. Mają miejsce najczęściej w przestrzeni publicznej.
  • Eventy charytatywne – tworzone najczęściej przez organizacje charytatywne, aby pozyskać środki na szczytny cel.
  • Eventy sportowe – np. zawody, turnieje lub maratony, które odbywają się w różnych dyscyplinach sportowych.
  • Eventy społeczne – to prywatne spotkania, na które wstęp mają tylko zaproszeni goście, w tym zarówno wydarzenia świeckie, jak i religijne.
  • Eventy rozrywkowe i rekreacyjne – to jednorazowe lub cykliczne wydarzenia organizowane w celach rozrywkowych, w tym np. wystawy, koncerty, ceremonie wręczania nagród, uroczystości rocznicowe.
  • Eventy marketingowe – ułatwiają kontakty sprzedawców i kupujących, reklamę marki czy oferowanych usług lub produktów.
  • Eventy biznesowe, eventy korporacyjne i eventy dla firm – to m.in. szkolenia, targi, spotkania, warsztaty, konferencje, wyjazdy integracyjne i imprezy organizowane dla pracowników.

Wyodrębniamy też wiele innych rodzajów eventów, a każdy z nich może mieć swoje szczególne cechy oraz cele.

W jakim celu organizuje się eventy firmowe i czy warto organizować eventy dla pracowników?

Event jest niewątpliwie świetnym narzędziem do osiągania zamierzonego celu. Event firmowy to wydarzenie zorganizowane przez firmę w celu promowania swojej marki, nawiązania relacji z klientami, pracownikami lub partnerami biznesowymi, podniesienia prestiżu firmy, a także w celach szkoleniowych czy integracyjnych.

Organizowanie eventów ma liczne korzyści zarówno dla pracowników, jak i dla całej firmy. Przyczynia się do budowania więzi, poprawy atmosfery pracy oraz zwiększenia motywacji. Organizowanie eventów dla pracowników jest świetnym sposobem na docenienie ich wysiłku. Daje im możliwość odpoczynku i odskoczni od codziennych obowiązków, co przekłada się na większą satysfakcję z pracy oraz większe zaangażowanie w wykonywane zadania.

Eventy są doskonałą okazją do stworzenia pozytywnej atmosfery w miejscu pracy. Pozwalają na redukcję stresu u pracowników i są dla nich swego rodzaju nagrodą za dobre wyniki i wysokie zaangażowanie w rozwój firmy. Niektóre eventy takie jak warsztaty czy szkolenia mogą z kolei stanowić okazję do zdobywania nowych umiejętności i doświadczeń.

Organizowanie eventów firmowych z pewnością przyczyni się do budowania pozytywnego wizerunku organizacji zarówno w oczach pracowników, jak i potencjalnych klientów.

firmowa impreza integracyjna, even

Organizacja eventów dla pracowników – pomysły

Świetnym pomysłem jest organizacja szkoleń firmowych połączonych ze sporą dawką atrakcji. International Event pomaga w organizacji eventów zarówno dla małych, jak i dużych firm, dbając o najwyższe standardy nie tylko pod względem planowania atrakcji, ale również zaopatrzenia.

Firmy najczęściej organizują dla swoich pracowników różnego rodzaju imprezy integracyjne, bankiety, wigilie firmowe, wieczory tematyczne, jubileusze czy pikniki. Imprezy integracyjne przybierać mogą różne formy. Zaproszenie na takie wydarzenie z pewnością zostanie pozytywnie odebrane przez pracownika. Impreza firmowa to też idealna okazja na podziękowanie całemu zespołowi za codzienny wysiłek.

Pracodawcy decydują się również na celebrowanie okrągłych rocznic. Organizacja imprez jubileuszowych pozwoli na integrację pracowników znajdujących się na różnych szczeblach hierarchii w firmie. Goście mogą wymieniać się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami. Co więcej, dokumentowanie eventów na swoich social mediach wpływa też na budowanie pozytywnego wizerunku marki (marketing events) i pozyskiwanie nowych klientów!

Jakie inne rodzaje eventów można zorganizować dla swoich pracowników? Bardzo popularna bywa organizacja pikników firmowych i innych imprez integracyjnych. Ciekawą propozycją są wyprawy offroad, wyprawy rowerowe, paintball, pikniki rodzinne, warsztaty jogi, warsztaty kulinarne, fotograficzne czy wyjścia na strzelnicę i wiele innych.

Podsumowanie

Event to wydarzenie, które może odbywać się w każdej branży. Coraz częściej na organizowanie eventów decydują się pracodawcy. Event firmowy oprócz świetnych wspomnień i niezapomnianych wrażeń, pozwala również wpłynąć pozytywnie na poprawę jakości pracy w firmie i pozwala kształtować wizerunek marki nie tylko w oczach pracowników, ale i klientów.

Pamiętajmy, że każdy udany event musi być dokładnie zaplanowany, zorganizowany oraz koordynowany przez odpowiednią agencję eventową!

5/5 - (1 vote)

Comments are closed.